Weekend to moment, gdy w spokoju możemy się zrelaksować i odpocząć po ciężkim tygodniu w działalności.

Weekend ostatnie okres, gdy w rezultacie potrafimy się zrelaksować i odpocząć po męczącym tygodniu w roli. Chcąc naładować akumulatory, w sobotę oraz niedzielę staramy się spać dłużej niż zwykle. Do ostatniej pory dawało nam się, że spanie kilka godzin więcej w niniejsze dni wpłynie dodatnio na własny układ. Wykazuje się jednak, że jest inaczej. Poznaj zgubne skutki nieregularnego snu. 

Naukowcy z Całej Brytanii wykonali badania, z których jasno wynika, że spanie w weekend nie jest najzgodniejszym pomysłem. Prawdopodobnie żyć podstawą nadwag także innych chorób. Do naszego eksperymentu badacze zaangażowali 450 gości i tyle samo kobiet. Osoby te sypiały w wolne dni dłużej niż w porządku dni pracujących. Według wyników badań ich zegar biologiczny był spośród ostatniego początku rozregulowany. Dlatego właśnie tzw. jet lag – popularne zjawisko, które kojarzymy z podróżowaniem i zmianą stref czasowych. 

Rytm snu nie powinien być zaburzony, a tak istotne jest, aby nasz sen był regularny. Pamiętaj, że najświetniejszym wyjściem jest 8 godzin snu codziennie. Jeżeli do tej fazy nie stawiała się tych reguł, nie powinno dziwić cię, że posiadasz trudności z pozbyciem się dodatkowych kilogramów. Zdrowa dieta i godziny spędzone na siłowni więc nie wszystko.

Twój organizm pragnie liczyć czas, aby się zregenerować. Nawet o 2 godziny krótszy sen w porządku tygodnia może spowodaować przyrost wagi. Lecz wówczas nie wszystko. Skutkiem nieregularnego snu mogą żyć i wielkie choroby, takie jak cukrzyca czy nadciśnienie. Weź sobie te rady do centrum.