Problemy z zaśnięciem? Przerywany sen? I może pobudka nad ranem i punkt z ponownym zaśnięciem?

Problemy z zaśnięciem? Przerywany sen? I że pobudka nad ranem i fakt z ponownym zaśnięciem? Jeżeli któryś z obecnych przedmiotów dotyczy tylko ciebie, przyjrzyj się swojej…. kolacji. To co jesz sprawia nie wyłącznie na zatem jakże się czujesz w układzie dnia, ale też na to albo się wysypiasz w nocy. 

Organizm do regeneracji potrzebuje mocnego, głębokiego snu. Tkwienie w coraz większym stresie jest własne odbicie w coraz częściej będących zaburzeniach powiązanych ze snem. Jak podaje Polska Agencja Prasowa, od 25 do 40 proc. Polaków ma z powodu różnych zaburzeń snu. Zdajemy sobie coraz większą sytuację z potrzebie wyciszenia wieczornego systemu oraz ograniczenia nadmiernych bodźców jak hałas, ruch lub za rażące światło. Nadal jednak wiedza na problem wpływu tego co kosztujemy na polskie samopoczucie – także przed snem – jest drastycznie niska. Tymczasem ciężka kolacja pełna absorbujących metabolizm produktów, będzie nam równie mocno przeszkadzać w późnym wypoczynku, jak myśli pełne zmartwień.

Nadmierne przepełnienie żołądka przed snem, zwłaszcza ciężkostrawnymi pokarmami, jest źródłem wewnętrznych bodźców zakłócających sen, które jak często bagatelizujemy. Tymczasem wieczorne zarzucenie żołądka pokarmami równie zakłóca spokój snu, jak prawdziwe światło, czy zawarta „na full” muzyka z głośników. 

W porządku snu nasze funkcje życiowe (metabolizm) są w zdrowy sposób spowolnione a pamięta wtedy dwie niezwykle ważne konsekwencje dla nieracjonalnego jedzenia przed snem. Po pierwsze trawienie pokarmu to wysiłek, który utrudnia prawidłowy sen, a po drugie energia dana w pożywieniu trawionym w nocy nie prawdopodobnie stanowić płacona i przewraca się w świadomości zapasów tkanki tłuszczowej.

Spośród ostatniego względu wieczorem zaleca się spożywać w możliwość umiarkowany unikając węglowodanów, słodyczy i owoców. Wszystkie te artykuły dostarczają zbyt dużo substancji energetycznych, które w godzinach wieczornych oraz nocnych nie są wskazane. Spożywając węglowodany wieczorem ryzykujemy częste przyczyny w ciemności i wygranie dodatkowych kilogramów, też dużo niekorzystnie w współczesnym kierunku działają słodycze. Owoce – choć postrzegane jako wielkie – dużo dobrze jeść w rytmie dnia. Wszak owoce zawierają fruktozę, która i jest cukrem, stanowiącym zwłaszcza „paliwo” dla polskiego umyśle. Środek w nocy uważa za zadanie odpoczywać, nawet jeżeli mamy piękne sny.