Mieszkanie w centrum, stresująca praca, napięty harmonogram dnia i wciąż nowe obowiązki powodują, że rośniemy w pełnym stresie.

Życie w centrum, stresująca praca, napięty harmonogram dnia i zawsze nowe obowiązki powodują, że rośniemy w całym stresie. Chcąc wszystkiemu sprostać, nie zastanawiamy się, jak ważną krzywdę wyrządzamy naszemu organizmowi. Spędzanie w ciągłym stresie wywołuje problemy zdrowotne, takie jak wrzody żołądka, kłopoty ze snem itd. Warto dowiedzieć się, jak ważna opanować stres i nerwy. Przydatna będzie dieta na stres, ćwiczenia relaksacyjne oraz filiżanka herbaty.

Kiedy jesteś zdenerwowana

Od rana masz kiepski dzień. Zepsuł ci się samochód, szef wezwał na dywanik, a dziecko narozrabiało w nauce. Twoje nerwy są w strzępach, unosisz się ostatnią siłą woli, ale czujesz, że zaraz wybuchniesz. Jak opanować nerwy? Najnaturalniejszy sposób – zrób sobie 10 minutowy spacer, najlepiej po parku lub wokoło stawu. Ruch na ciekawym powietrzu pomoże ciż się zrelaksować, odświeżyć, oczyścić charakter i powrócić do wszelkiego z różnym zapasem sił. Nie przenoś spośród obecnym, aż pozałatwiasz wszystkie sprawy. Zostaw wszystko, kiedy właśnie czujesz zbliżający się wybuch. Jeśli na domu jest plucha, a ty nie jesteś amatorką wieczornych spacerów, czy ruchów w ogóle, ułatwi ci gra relaksacyjna. Dźwięki instrumentów uciszą twój umysł i pomogą wymazać z opinie nieprzyjemne obrazy. Wspominaj o tym, by muzyki słuchać z dala z nowych, rozpraszających dźwięków.

Nie teorię natomiast nie rozmawiaj o tym, co było. Przez powracanie do przykrych wydarzeń dużo się nakręcasz także nie możesz się oderwać od natrętnych myśli. Jeśli taż nie umiesz poradzić sobie z problemami, skontaktuj się na wizytę do psychologa. Pamiętaj, by być teraźniejszością, i aby nie rozpatrywać cały czas przeszłości. Aby szybko opanować lęk i nerwy, zrób kilka ważnych wdechów. Dotlenisz w ostatni rób umysł. Jeśli czujesz, że już napiszesz o dwa słowa za bardzo, policz w zasadach powoli do 10 albo powtarzaj sobie słowa: jestem przyjemna, to pełnia nie jest ważne, nic nie wyprowadzi mnie z pewności.

Optymistom żyje się tak

To, że optymiści są mniej zestresowani, to nie mit. Widzą szklankę zawsze do połowy pełną. Wspominaj o tym, aby myśleć o swoje małe przyjemności. Chodź na zakupy, do kosmetyczki, do fryzjera, na masaż. Jeśli możesz sobie dać na czekoladę, śmiało. Jeśli jednak konkurujesz z nadmiarem kilogramów, dodatkowe słodkości ci nie pomogą, więc zamiast tego wybierz się w strój sportowy i zacznij biegać.

Nie rezygnuj snu. Niewypoczęty organizm jest trudności z uwagą. Sen kupi na regenerację mięsa i umysłu. Jeśli możesz odłożyć rozwiązanie problemów do jutra, zrób to. Po przespanej nocy, wszystko rodzi się mniej straszne. Skontaktuj się z żoną na pogaduchy, chodźcie na sok lub przygotujcie coś wyjątkowego w lokalu.

Częściej się uśmiechaj. Zamiast przejmować się zmarszczkami mimicznymi, poszerz nasz bliski serial komediowy. Posprzątaj dom – powtarza się to klasyczną radą, ale stanowi cholernie pomocna. W naturalnym pomieszczeniu szybko się zrelaksować. Pamiętaj, by być optymistą. Marudzenie i wybrzydzanie są nieznośne dla otoczenia. Jeśli zamienisz swoją skrzywioną minę na wysoki uśmiech, zobaczysz, że nastawienie innych ludzi do ciebie dużo się poprawi.