Jarmuż przylega do grupy kapustnych.

Jarmuż należy do linie kapustnych. Toż ta jedna grupa do której uczestniczy kapusta (prosta sprawa), pak-choi, tasoi, inne zieleniny chińskie, brokuły, rośliny musztardowe (np. mizuna) etc. Obecnie przeprowadza się (znowu) modną rośliną, lecz w prawdy jarmuż był ćwiczony od bardzo dawna. Niektórzy uważają wręcz, że toż roślina najbliżej spokrewniona z naturalną kapustą, czy najmniej zmodyfikowana przez uprawę. Jarmuż,razem z rzepą jedzono więcej łatwo w średniowieczu: było więc klasyczne pożywienie chłopskie.


Oczywiście, obecnie otwarte są inne wersje jarmużu, jakie nie występowały dawniej. Jarmuż pewno trzymać swoje liście, albo tak gdy mój, karbowane. Stanowią także kolorystyczne odmiany jarmużu (poniżej widzicie i dobry jarmuż różowy). Żyć że zaszli się z jarmużem w … kwiaciarniach, gdzie często stanowi instalowany do bukietów, jako dekoracja. Tyle, iż taki jarmuż nie kształtuje się za znacznie do żucia, bowiem nie wiemy czym istniał pryskany.
Odmiany jarmużu kłócą się pomiędzy sobą nie tylko kolorem, lecz jeszcze smakiem: same są delikatniejsze, drugie mają naturalną goryczke również są bardziej „łykowate”. Generalnie, trzeba popróbować!
Jarmuż więc sama z najatrakcyjniejszych sytuacje, które potrafią przyjść nas o tej dacie roku. Poważnie. Chciałam przedstawić jakieś napięcie (jarmuż, tak lub nie?), a jednak obiektywnie rzecz biorąc, jarmuż jest rewelacyjne pod względem składu.
Przede każdym wysoce wiele chlorofilu, jaki przedstawia służenie antyoksydacyjne (i ponad tak powstaje z pewnych badań), stanowi bardzo niewiele karotenu (tak, karoten owo nie tylko pomarańczowe marchewki-karotki, ale i zielone liście). Obejmuje także dużo dobrze witaminy C – jeden kubek surowego jarmużu (opowiadam o prostym, ponieważ witamina C źle znosi podgrzewanie) może zadowolić nawet 70% dziennego zapotrzebowania. Stanowi owo witamina C świetnej właściwości w obecnym celu, że skoro jarmuż był sprawdzany przy swego lokum zamieszkania dodatkowo jest innowacyjni, obecne jest jej w siłę dużo. Przeważnie istnieje owo wspaniałe źródło witamin z unie B i witaminy E. W jarmużu znajdziemy jeszcze błonnik, mangez, trochę cynku, żelaza i wapnia. Ma w sobie i luteinę, która istnieje że bliska osobom biorącym dodatki na naprawę wzroku (zawsze w trendu „luteina-borówka”).
Jak może, jest aktualnego wcale wiele dodatkowo o ile już jesteśmy zadowoleni przez cytrusy a osobiste takie, to stary jarmuż, w suchym sezonie ciepłym był wprost wartościowym warzywem.
Dodam tutaj dwie drobne uwagi, które zresztą wynikają oraz kolejnych kapustnych. Jeśli jarmuż stosujemy jak superfood, zatem nie jedzmy go kilogramami!
Jedzenie wielkiej mierze jarmużu spowalnia wchłanianie jodu, na co powinny przestrzegać kobiety z faktami tarczycowymi. Dla współczesnych, którzy cenią różne terminy biochemiczne, dzieje się tak wiec, ponieważ jarmuż zawiera goitrogeny. Wiecie, jedna sztuka Was nie zabije, a jeśli będziecie spożywali kilogram dziennie lub pili przez trzy tygodnie trzy razy dziennie jarmużowy koktajl (historia żywcem z internetowego forum) zatem umiecie się (i dobrze Wasza tarczyca) się zdziwić, że przenigdy nie stanowi właściwie „prozdrowotnie”. Jeśli z jednego innego powodu wymagacie jednak jeść jarmuż codziennie oraz mocno, to należy zadbać o suplementację jodu dodatkową.
Dodam tutaj, że obowiązuje to najbardziej jarmużu surowego, ponieważ obróbka termiczna neutralizuje grupa tych cechów. Chyba miło byłoby przygotowywać na parze, skoro nie wyrzucamy witamin zgodnie z wodą:)
Druga sprawa: jarmuż zawiera również szczawiany (tak samo jako np. rabarbar) to za wysoka konsumpcja nie jest reklamowana osobom, które odpowiadają na fakty z kamieniami nerkowymi typu szczawianowego. Kto posiada, ów będzie znał o co nosi.