Email marketing to pewna z najefektywniejszych form komunikacji

Reklama: Agencja interaktywna Toruń

Email marketing to jedna z najskuteczniejszych form komunikacji, również w liniach biznesowych kiedy zaś w sfery B2C. Drinkom z najpopularniejszych jego walorów stanowi wtedy, że Twoja wiadomość dołącza do najbardziej intymnego zajęcia w Internecie, którym jest prywatna skrzynka odbiorcy. Jednak żebym Twoje zadania emailowe były pomocne, musisz zastosować się do kilku obowiązujących zasad. 

Jeśli zatem uzyskujesz z aparatu do email marketingu a wybierasz zwiększyć zwrot z inwestycji swoich działalności, powinieneś skoncentrować się na dopasowaniu swojej komunikacji do charakteru odbiorcy. Segmentacja bazy adresowej to podstawowy etap do wykonywania dobrego email marketingu.

Jeżeli zatem chcesz poznać sposoby, które ułatwią Ci segmentowanie – oraz co za tym chodzi – dołączanie do poważnych osób, naucz się z naszym mini-poradnikiem.

Możesz zatem posegmentować bazę na morze sposobów:

Na podstawie danych deklaratywnych – czyli takich jak imię, miejsce zamieszkania, wiek, czy zainteresowania. Dzięki tym konkretnym będziesz znał, kim jest Twój odbiorca i prowadzić spersonalizowane informacje do określonej większości osób, np. właśnie do kobiet, które przebywają w Krakowie i Warszawie.

Na platformie danych behawioralnych – czyli zachowania subskrybentów wobec Twoich dotychczasowych wysyłek. Stanowią zatem wieści o tym, czy Twój subskrybent otworzył konkretną informację lub kliknął w otagowany link.

Na bazie informacjach o lojalności – więc o tym, czy np. subskrybent nie otworzył dotychczas żadnej kampanii, lub może tworzy 80% wysyłanych do niego maili.

Na bazie jego utrzymań na ścianie lub jeśli prowadzisz sklep internetowy – która istnieje sprawa zakupów danego klienta. Miej jednak, że aby mieć reklamy na ów materiał, musisz zintegrować nasze konto FreshMail z Google Analytics lub używać kodów trackingowych oraz zintegrować się z CRMem Twojego e-sklepu.

Jak widzisz, dzięki segmentacji możesz wysłać mailing do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców, i im dokładnie przystosowana do subskrybenta wiadomość – tym głębsze jego zaangażowanie w istota.