Dlaczego powinnośmy jeść bób?

Świeży bób jest bardzo składników odżywczych. Właśnie to warzywo u innych warzyw sezonowych dominuje latem na straganach. Nie ale jest dobry i cieszący, ale te bardzo normalny i tak duży w białko. Warto to włączyć go do diety i stworzyć świeże letnie menu. 

Owoce bobu to istotnych rozmiarów strąki, w których przechowuje się 3-5 nerkowatych nasion. To dopiero nasiona są skarbnicą witamin i minerałów. Młode ziarna bobu mają określony, zielony kolor także potrafią być wykorzystywane na surowo. Te dojrzałe – należy wcześniej obgotować. Pamiętajmy, iż w skórze obub jest najwięcej wartości odżywczych. Bób smakuje najlepiej przygotowany metodą tradycyjną – czyli przygotowany w osolonej wodzie z odrobiną masła. Można i używać gotowanego bobu jako załącznika do zup i sałatek. Ta strączkowa roślina zawiera znaczną zawartość białka, węglowodanów, oraz witamin: B1, B2, PP, C i prowitaminy A. Zawiera ponadto: wapń, fosfor, żelazo, magnez i karoten. Bób dostarcza dużą ilość błonnika, który skraca czas trawienia i ułatwia funkcjonowanie przewodu pokarmowego, co stanowi ważne szczególnie dla osób dbających o linię. Należy wspomnieć, że ugotowany bób ma jedynie 85 kcal w 100 g. Wykorzystywany istnieje również dla dziewczyn z wadami układu krążenia – nie zawiera cholesterolu.